بربنیاد خبرگزاری ایسنا، کاظم غریبآبادی، معاون وزارت امور خارجۀ و رئیس هیئت فنی مذاکرهکننده ایران، اعلام کرده است که درباره چگونگی برگزاری و میکانیزم اجرایی مذاکرات آینده با امریکا، توافقهای لازم حاصل شده است.
غریب آبادی افزود: “بر اساس تفاهمات حاصله، مذاکرات آتی زیر نظر کمیته عالی رتبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه کشورمان، معاون اول رئیس جمهور امریکا، و نخست وزیران پاکستان و قطر انجام خواهد شد.”
موصوف افزوده است که تصمیم گرفته شد تا چهار کارگروه خاتمه تحریم ها، هستهای، بازسازی و توسعه اقتصادی، و نظارت و اجرا تشکیل شود.
معاون وزیر امور خارجه ایران گفته است: “در گفتوگوهای فنی، پیگیریهای لازم جهت صدور مجوز عام برای فروش نفت و محصولات پتروشیمی ایران و فرآوردههای نفتی و تمامی خدمات مربوطه و همچنین تفاهمات مربوط به آزادسازی داراییهای مسدود شده نیز به عمل آمد.”
وی افزود که قرار شد تفاهمات امضا شده درخصوص آزادی داراییهای مسدود شده به مبلغ ۱۲ میلیارد دلار (بلافاصله وارد مرحله اجرایی شود.

