پربیننده‌ ترین‌ها

بیانیه‌ای مشترک قطر و پاکستان؛ اولین جلسۀ مذاکرات امریکا و ایران در سوییس پایان یافت

قطر و پاکستان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اولین جلسۀ مذاکرات سطح عالی میان امریکا و ایران، که در فضایی «مثبت و سازنده» در سوییس برگزار شده بود، به پایان رسیده است.

بربنیاد گزارش ایسنا، در بیانیه مشترک این دو کشور که نقش میانجی مذاکرات را بازی می‌کنند، آمده است: “مذاکرات سوییس به پیشرفت‌هایی از جمله تدوین نقشه راهی برای ادامه بحث‌های فنی دست یافت.”

بر اساس این بیانیه، طرف‌ها با ایجاد یک کمیته عالی برای نظارت بر روند مذاکرات و تدوین نقشه راهی برای دستیابی به توافق نهایی در مدت ۶۰ روز موافقت کرده‌اند. همچنین گفت‌وگوهای فنی در زمینه‌های هسته‌ای، تحریم‌ها و حل‌وفصل اختلافات ادامه خواهد یافت.

خبر های مرتبط