عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان، میگوید که هیأت این وزارت در جریان سفر به بروکسل با نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره ازسرگیری خدمات قونسلی برای افغانهای مقیم اروپا، اعتمادسازی و گسترش تعاملات گفتوگو کرده است.
بلخی امروز سهشنبه، ۲ سرطان ۱۴۰۵، در صفحه اکس خود نوشت که این دیدارها در قالب نشستهای چندجانبه و دوجانبه برگزار شده و در آن روی موضوعات مختلف از جمله ارائه خدمات قونسلی به افغانهای مقیم کشورهای اروپایی بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.
به گفته او، در این نشستها همچنین راههای حل مشکلات افغانهایی که درخواست پناهندگیشان در کشورهای اروپایی رد شده و با چالشهای مختلف روبهرو هستند، مورد بررسی قرار گرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزوده است که اشتراککنندگان این نشستها ابراز امیدواری کردهاند این سفر زمینه تعاملات بیشتر را فراهم ساخته و همکاریها بر بنیاد احترام متقابل و منافع مشترک گسترش یابد.

