وزارت امور مهاجرین و عودتکنندهگان میگوید که در جریان هفتهٔ جاری، ۳۴۴ مهاجر افغان از زندانهای پاکستان آزاد شده و به کشور بازگشتهاند.
دفتر رسانههای این وزارت امروز (پنجشنبه، ۴ سرطان) با نشر خبرنامهای نوشته که این تعداد از شهروندان افغان در جریان هفتهجاری از زندانهای پاکستان آزاد و از طریق گذرگاههای «تورخم و اسپینبولدک» وارد کشور شدهاند.
در خبرنامه آمده است که ۲۳۲ تن از طریق تورخم و ۱۱۲ تن دیگر از طریق اسپین بولدک به کشور برگشتهاند.
منبع خاطر نشان ساخته است که در میان این افراد، خانوادهها و اشخاص انفرادی شامل هستند که به دلیل نداشتن اسناد بازداشت شده و مدتهای مختلفی را در زندان سپری کرده بودند.
وزارت امور مهاجرین و عودتکنندهگان نوشته است که افراد یادشده پس از دریافت کمکهای لازم به مناطقشان منتقل شدند.
منبع میافزاید که این وزارت از تمامی نهادهای بینالمللی میخواهد تا به حمایت از مهاجران، تسهیل روند بازگشت آنان و فراهمسازی فضای امن و انسانی برای عودتکنندهگان ادامه دهند.

