در ادامه افزایش تنشها و در واکنش به حملات اخیر امریکا، ایران ، پایگاه هوایی «علیالسالم» امریکا در کویت و مرکز نیروی دریایی امریکا در بندر سلمان بحرین را با موشکهای بالستیک و طیارههای بیسرنشین هدف قرار داده است.
خبرگزاریهای رسمی ایران، از جمله ایرنا و تسنیم، به نقل از سپاه پاسداران گزارش دادهاند که این حملات در پاسخ به حملات هوایی امریکا در پنج منطقه ساحلی ایران از سوی ایالات متحده انجام شده است.
در همین حال، یک مقام امریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است که حملات ایران تاکنون هیچ تلفاتی در میان نیروهای امریکایی برجا نگذاشته و تأسیسات امریکا نیز آسیب قابل توجهی ندیدهاند.
همزمان، قوماندانی مرکزی اردوی امریکا (ستینکام) اعلام کرده است که پس از حمله گزارششده به یک کشتی تجاری، حملات تازهای را علیه اهدافی در ایران انجام داده و رسانههای ایرانی از وقوع انفجارهایی در شهر سیریک، در نزدیکی تنگه هرمز، خبر دادهاند.
این تحولات نگرانیها درباره گسترش درگیریها در منطقه و تأثیر آن بر امنیت خلیج فارس و مسیرهای بینالمللی کشتیرانی را افزایش داده است.

